Vista normal
Vista MARC
Entrada Nombre personal
Número de registros utilizados en: 1
001 - NÚMERO DE CONTROL
- campo de control: 4300
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
- campo de control: AR-BeUNQ
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
- campo de control: 20230725114136.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA
- campo de control de longitud fija: 230725n| aznnnaabn |n aaa d
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
- Centro catalogador/agencia de origen: AR-BeUNQ
- Lengua de catalogación: spa
- Centro/agencia transcriptor: AR-BeUNQ
- Normas de descripción: aacr
100 1# - ENCABEZAMIENTO-NOMBRE DE PERSONA
- Nombre de persona: Hayes, John R.
372 ## - CAMPO DE ACTIVIDAD
- Campo de actividad: Psicólogía
- Campo de actividad: Composición
- Campo de actividad: Enseñanza
373 ## - GRUPO ASOCIADO
- Grupo asociado: Carnegie Mellon University
374 ## - OCUPACIÓN
- Ocupación: Profesores
- Ocupación: Investigadores
377 ## - LENGUA/LENGUAJE ASOCIADO
- Código del idioma: eng
- Término de lengua/lenguaje: inglés
670 ## - FUENTE DE DATOS ENCONTRADOS
- Cita de la fuente: Problem-solving strategies and the writing process, 1977:
- Información encontrada: (John R. Hayes)
- Identificador Uniforme del Recurso: https://www.jstor.org/stable/375768
670 ## - FUENTE DE DATOS ENCONTRADOS
- Cita de la fuente: Modeling and remodeling writing, 2012:
- Información encontrada: (John R. Hayes is emeritus professor of psychology at Carnegie Mellon in Pittsburgh, Pennsylvania (USA). Engaged in writing research since 1979, he has been concerned both with the creation of frameworks to describe the global organization of the cognitive and affective aspects of writing and with the analysis of specific writing issues. He and his colleagues have created models for sub-processes such as planning and revision, applied think-aloud protocols to clarify public texts, designed strategies for teaching revision to college freshmen, discovered how texts convey an impression of the writer’s personality to readers, tested the reliability of teacher’s evaluations of student texts, assessed technical writing instruction, evaluate the impact of linguistic experience in writing, and explored language bursts to identify bottlenecks in the writing process. Recently he has turned his attention to creating model of the writing processes of primary and secondary school writers—models that suggest a reinterpretation of Bereiter and Scardamalia’s knowledge-telling model.)
- Identificador Uniforme del Recurso: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0741088312451260